Lavendel

??????????????????????

Lavendel ja. Planten er en av mine favoritter, og jeg mistenker at vi kommer til å ende opp med mange før hagen er ferdig.

Jeg nevnte at jeg hadde fjernet både skvallerkål. hundekjeks og valurt (som jeg endelig har funnet ut planten med de blå blomstene heter, takk for hjelpen) fra bedet bak redskapsboden. Med god hjelp fra mamma fikk jeg satt ned nye planter også før høsten kom.

dscf5209

I begynnelsen av juni så det slik ut. Overgrodd av ugress og blå valurt. Det første som måtte gjøres var å klippe gresset, så jeg i det hele tatt kom til bedet. Så var det bare å luke.

??????????????????????

Luking er god trim, det er helt sikkert, men etter en skikkelig treningsøkt fikk jeg fjernet det meste. På hjørnet dukket det faktisk opp en gul rose, men det kommer jeg tilbake til.

??????????????????????

Min gode hjelper i full gang med å legge på ny jord og fjerne de siste restene av gamle røtter.

??????????????????????

Resultatet blei veldig bra syns jeg. Tre lavendelplanter som skal få vokse seg store og flotte, og noen kornblomster fra den gamle hagen i Arendal. Håpet er at de to slagene skal vokse sammen og bli frodige og flotte.

I tillegg har jeg satt ned masse løk. Her blir det både krokus, tulipaner og påskeliljer som kan pynte opp fram til det blir skikkelig fres på lavendel og kornblomster. Så da er det vel bare å vente på våren.

3 thoughts on “Lavendel”

Leave a Reply

