Julestjerne

Juleplantene som ikke vil dø

Julestjerne

Vi er så heldige å ha en god venn som hvert år kommer med nydelige juledekorasjoner til oss. Ikke bare det, men han lager dem faktisk selv.

Vanligvis varer de akkurat gjennom jula, men i år har jeg visst vært flink. Dekorasjonen er like fin fortsatt. Finere faktisk, alle plantene har nemlig vokst og ser ut til å storkose seg.

Eføy

Så kommer spørsmålet. Hva i all verden gjør jeg med dem? Eføyen er grei, den har jeg tenkt å potte om så den kan vokse og bli stor på egenhånd.

Grønn plante

Denne lille saken skal også få sin egen potte. Husker ikke hva den heter. Noen som kan hjelpe?

Jeg har hatt slike før, og de kommer med nye blomster hele tiden.

Rød julestjerne

Men så var det julestjernene da. De hører liksom bare til i jula.

Anne på Moseplassen har brukt dem i islykter, og det er jo utrolig lekkert. Men jeg får meg ikke til å drepe dem.

Går det an å ta vare på dem tro? Holde liv i dem helt til neste jul, for så å la dem flotte seg blant juleroser og asalea når desember kommer? Jeg er frista til å prøve.

Gøy å ha problemer med at plantene lever for lenge for en gangs skyld!

2 thoughts on “Juleplantene som ikke vil dø”

Leave a Reply

