20130618_221911

Staudebedet før og nå

20130618_221911

Sånn så det ut i staudebedet i går kveld.

DSCF5195 (2)

Og her er det samme bedet for et år siden.

Mange timer med hardt arbeid ligger bak forandringen. Jeg har vendt topplaget, deretter gravd det bort, silt jorda, plukket bort de røttene som gikk gjennom sila, fylt på med ny jord og gjødsel…

Plantene er hentet litt her og der. Noen er kjøpt, noen er dyrket fram i vinduskarmen, noen er hentet i hagen til svigermor og noen er hentet rundt på tomta. Til sammen tror jeg det blir en god miks.

Det blir utrolig spennende å følge med utover sommeren. Jeg ser for meg at plantene skal vokse seg store og fylle bedet om ikke altfor lenge. Fasiten får jeg til høsten.

2 thoughts on “Staudebedet før og nå”

Leave a Reply

