Rosebed 05

Rosebedet – før og etter

 

Rosebed 01

Vi har nok av store prosjekter i hagen. Men heldigvis finnes det også noen mindre prosjekt, som gir umiddelbare resultater. Som rosebedet ved innkjørselen.

Rosebed 02

Sånn så bedet ut da vi tok over huset. Ikke mye å skryte av.

Rosebed 03

Grasset ble luket bort, jeg fylte på jord, flyttet noen roser som ble satt på feil plass i fjor og plutselig så det sånn ut.

Rosebed 04

Under alt gresset fant jeg masse hvit dekorstein, så det har nok vært fint her en gang.

Steinen la jeg tilbake, og vips, så var bedet ferdig!

Rosebed 05

Bedet ble ikke fullt så frodig og bugnende som jeg hadde håpet. Men så ble jo også rosene flyttet i begynnelsen av juni.

I år skal de få stå i fred og vokse seg store, så håper jeg det blir enda finere.

Rosebed 06

Og så rakk de fineste rosene akkurat å springe ut til snuppas bursdag. Bra timing!

 

3 thoughts on “Rosebedet – før og etter”

  1. Tänk så lite det kan behövas för att man ska få ny energi! Vackra, vackra rosor, är den på sista bilden Eden rose? Jag håller tummarna för att de blir stora och fina denna sommar när de hunnit växa till sig lite mer. Stort lycka till med övriga projekt!
    Kram Kristina

    1. Tenk at du kjente igjen Eden rose! Så flink er ikke jeg enda. Det stemmer det, jeg har Eden i midten og så er de to andre samme sort. Jeg husker bare ikke hva den heter akkurat nå… Utrolig fornøyd med Eden!

      1. Vi “hittade” Eden vid vår semester i Frankrike förra året och blev så förtjusta i den! Just att den är vit utanpå och rosa inuti är så snyggt. Nu har vi planterat två i vår trädgård, hoppas de ska blomma fint i sommar. Skönt att höra att du har varit nöjd med din ros.🙂

Leave a Reply

