Tomatspirer

Vår i vinduskarmen

Paprikaspirer og kjøkkenhagen

Ute er det grått og trist. Kjøkkenhagen er dekket med et tynt lag slaps, de tomme krukkene er ikke lenger gjemt under snøen og kaninburet som skal bli til plantebord ser bare tomt og skittent ut.

Men i vinduskarmen spirer det! Tomater og paprika er godt i gang og og jeg kan snart fjerne “taket” på drivhuset.

Tomatspirer

Bifftomater og gojibær var det aller første som kom i jorda, og nå er karakterbladene på gang hos begge.

Det er enda godt vi har litt vår inne, når vinteren bestemte seg for å komme tilbake!

5 thoughts on “Vår i vinduskarmen”

    1. Fungerer det bra å så stauder ute? Jeg lurer på om det blir det neste jeg skal gjøre. Startet tidlig med tomatene i fjor også, og det ga veldig bra resultat, selv om jeg slet litt med plassen etter hvert😉

  1. Heisann! Hva med frø og ev spire-bytte en gang i mars-mai? I fjor gikk sådden min åt skogen for å si det mildt, men satser på at det bare var forbigående uflaks🙂 jeg bor i bamble og fins på http://www.ethageprosjekt.blogspot.com, selv om det er litt stille på blogg fronten nå. Desto mer liv å røre i heimen er det dog🙂

      1. Det hadde vært veldig koselig!! Da skal jeg grave frem frø, og så skal jeg så litt ekstra av diverse favoritter. Men det får vente noen dager, akkurat nå er to syke og en får tenner – som eneste friske blir det litt å gjøre🙂 heldigvis rekker jeg å drømme meg litt bort her på bloggen din da🙂

Leave a Reply

