20140312_141156

Vårens første prosjekt

20140312_141128

Da var vi endelig i gang i kjøkkenhagen. Sola kom plutselig, og da dukket arbeidslysten opp med det samme.

Plutselig var heggen beskjært, bakken rydda og duken lagt ut der det verste villnisset kommer om sommeren.

06 juni 02

Dette bildet er tatt tidlig i fjor sommer. Jeg hadde ryddet litt rundt arbeidsbordet, men ellers har skvallerkålen overtatt fullstendig langs gjerdet, både mot veien og naboen.

Planen er å dekke ugrassområdene med duk, kjøre på grus og bruke hele området til kjøkkenhage.

20140312_141156

Den første delen gikk kjapt og greit, og er klar for å shines opp allerede. Det blir litt ommøblering av karmene, og det kommer nytt plantebord, men ellers er vi greit i rute.

20140314_124456

Videre bakover ser det dessverre verre ut. Her ligger det mye rusk og rask. Det er store kantsteiner langs et bed på venstresiden, og opphøyde jernstolper til høyre.

Alt rasket  som står opp mot veggen fant jeg under det gamle grasset. Skrotnissen i meg sier at det kan bli til noe fint, men akkurat nå vil jeg bare bli ferdig.

Jernstolpene inngår forresten i planen. De skal omringes av et bringebærland hvor vi kan høste deilige bær hele sommeren. Og så lenge jeg kan se for meg hvordan det vil bli, skal jeg nok holde motivasjonen oppe.

Men, sukk! Det gjenstår litt …

2 thoughts on “Vårens første prosjekt”

  1. God ide å legge fiberduk over ugresset. Håper du lykkes med innsatsen. Godværet fikk også oss ut i hagen denne helga. For det meste sysler vi med beskjæring og reparasjoner, men jeg begynner å føle presset for å få noen frø i jorda. Er sent ute.

Leave a Reply

