07 juli 07

Med penn og papir

En hagedagbok på nett er kjekk å ha. Det er gøy å se på bildene, og fint å kunne klikke seg bakover i arkivet. Men detaljene, og den virkelig oppdaterte hagedagboka, den finnes bare på papir.

Hver kveld (nesten) setter jeg meg ned og skriver opp hva jeg har gjort i hagen den dagen. Hva som bør gjøres, hvor jeg satte ned den visne løken til neste år og hvordan det ligger an med plantene i staudebedet. Og så må jeg jo tegne litt. Drømme meg bort og planlegge hvordan alt blir til sommeren.

Skisse 01

Her er de siste planene for kjøkkenhagen. Takket være den lille skissen fant jeg ut at det er på tide å si seg fornøyd med antall tomatsorter. Jeg så også at det ikke blir plass til urtebed der jeg hadde tenkt, og at det hadde vært fint med en liten sitteplass mellom heggen og bringebærlandet (som ikke er med på skissen).

Planer og drømmer er halve moroa syns jeg. En gang blir det kanskje sirlige plantegninger i skala med full oversikt, men så langt holder de grove skissene i massevis.

Leave a Reply

