DSCF7145 (2)

Sommerforberedelser

georgine hvitGeorgine sort

Georginer (eller Dahlia) har jeg aldri testet før. Det vil si, jeg har kjøpt dem store og flotte i blomst, men aldri drevet dem sjøl. Men nå har jeg handlet to nydelige sorter og satt dem i potter på planterommet, så får vi se …

sort solhatt ranunkel oransje

Med det samme fikk jeg plantet en sort solhatt og noen oransje ranunkler. Ranunklene har ligget en stund, så det spørs hvordan det blir med dem, men solhatten var allerede begynt å spire. Den skal jo også få lov å bli boende i bedet når den først kommer dit.

En inntørket georgineknoll fra 2012 fikk også en sjanse. Den har jeg virkelig ikke trua på, men jeg kan jo ikke bare kaste den, sånn uten videre …

Så får vi se da. Det fine med planter er jo at fasitsvaret kommer ganske raskt. Innen sommeren har jeg enten flotte blomster, eller ingenting.

Spennende er det uansett!

Leave a Reply

