20140511_115027

Hagens stereobenk

20140511_115027

I tillegg til at jeg elsker å pusle i hagen, er jeg også over gjennomsnittet interiør-interessert. Huset flyter over av interiørblader og jeg er innom ganske mange interiørblogger i løpet av en uke.

Disse bloggene, og bladene, er fulle av flotte bilder og gode ideer fra hele huset, men det er én ting som sjelden vises fram: TV’n!

På en liten fotorunde i hagen i går slo det meg at det finnes noe som er like uglesett også i hagesammenheng, nemlig komposten.

Hvorfor det egentlig?

20140511_115307

Kompostbingen er jo noe av det nyttigste vi har i hagen, og for min del skulle jeg gjerne sett hvilke løsninger andre har valgt for akkurat dette.

Så her har dere mitt komposthjørne. To åpne kompostbinger i metall, kjøpt billig på Jula. Ikke helt ideelt med tanke på å få fortgang i prosessen. På sikt planlegger jeg en tettere kompost, kanskje en kald og en varm, men enn så lenge duger de til å kvitte seg med smårusk og rask gjennom sommeren.

Kansteinen, som blei til overs etter ryddesjauen bak annekset, har jeg lagt rundt for å hindre smårusk å spre seg utover i grusen.

20140511_115111

Rett ved siden av komposten ligger drivhuset og hoveddelen av kjøkkenhagen. Praktisk og greit.

20140511_115518
Spurvene har sådd solsikker som  vil pynte opp foran komposten i løpet av sommeren…

20140511_115905

At komposten er pen er det vel ingen som påstår. Selv om den har sin sjarm. Derfor har jeg et par prosjekter på gang som vil pynte opp i løpet av sommeren.

Jeg kan avsløre at det ene har med kaninburet som står på høykant i bakgrunnen å gjøre. Jeg er jo også veldig glad i å gi nytt liv og nye funksjoner til ting som ikke lenger er i bruk.

20140511_115810

Men akkurat hva det blir? Det får være en hemmelighet en liten stund til …

 

Leave a Reply

