OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hagevandring 22. april

Nå skjer det noe i hagen hele tiden! Hver dag oppdager jeg nye blomster som har sprunget ut og står og flotter seg i sola.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

I påska hadde jeg besøk av Bambi og vennene hans. De hadde fest i hagen med buffet i staudebedet. Det så mildt sagt stusselig ut for tulipanvåren. Nå viser det seg at ganske mange av tulipanknoppene hadde gjemt seg langt ned i stilken. Disse ble hentet i Brekkeparken i fjor vår, og de var kommet litt kortere enn resten. Heldigvis!

Hva gjør det vel at bladene er litt tasne og halvspist så lenge tulipanene er så flotte!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Peonene i den eldste delen av staudebedet er endelig dukket opp. I fjor ble det aldri noen blomster, men jeg krysser fingrene for denne sommeren. Peoner trenger som sagt litt tid for å få etablert seg på et nytt sted.

Julerosene fra helgens hagemesse ser ut til å trives. Fortsetter de med det kan vårblomstringen starte allerede i februar/mars neste år. Til og med hagemøblene er kommet fram fra vinterens gjemmested, og vi har inntatt årets første utemiddag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Magnoliaen ser ut til å ha overlevd vinteren og står klar med sprekkeferdige knopper. I fjor blomstret magnoliaen og morelltreet samtidig og fylte hagen med nydelige hvite blomster. I år får vi se …

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

… på morelltreet er nemlig de første blomstene sprunget ut, så nå er det like før!

Morellblomstringen er vårens høydepunkt for meg, så i helgen skal jeg ta med meg kaffekopp, sauskinn og solbriller, sette meg i godstolen under treet og bare nyte!!!

One thought on “Hagevandring 22. april”

Leave a Reply

